Posts

Showing posts from September, 2011

Action

Lakonan .
ya . manusia ada watak masing2 .
ALLAH directornya .
kita pilih sendiri kita nak watak apa .
ALLAH dah bagi panduan .
kita nak ikut atau tak .
itu terpulang .
macam drama kat tv tuu .
watak jahat . orang akan caci+doaygtakbaik+doacepatmati=miserable
nak ke?
watak baik . orang puji+sanjung+pandangtinggimelangit+baikbaikbelaka=heaven

kita ada akal
anugerah paling indah .
xde akal . kau akan duduk kat tanjung rambutan/tampoi

syukuri nikmat tuhan . hari2 .
please .
tapi kadang2 . action kita
tak semua orang suka
tak semua orang faham

thanks to haters
they make me strong
thanks to the problem
they make me wise
thanks to heart brokers
they make me mighty
thanks to all of you
that make me of who I am now .

I'm not a girl , not yet a woman .

EAT , PRAY , LOVE ~~~
live your life fully .

kalau ada awek2 kat luar sana 2,
yang tengah heart broken .
jom kongsi2 ngn aku .

aku nie perasan mcm org nak cerita ngn aku an .
hahahaha . xpe . aku cuba bg apa yg aku rasa .
sebab pengalaman yg…

Aku tak BODOH !

ya . aku tak bodoh la kawan .

aku macam nie sebab persekitaran yang buat aku macam nie .

kauorang yang anggap aku macam tu .

aku tak bodoh .

nak buat benda bodoh sebab bodoh .

aku tak begitu .

kau kawan aku .

aku dah takda tempat nak mengadu selain ALLAH , ibu abah aku .

ya . kebangsatan dunia . kebangsatan manusia . kebangsatan cinta manusia .

made me who I am now .

aku tak BODOH .

aku cuma lembap (di mata kau)

sbb memang aku begitu .

maaflah . aku tak se'pantas' kau .

sekian .

Hati

. Layan hati malam ini . . sambil dengar lagu . . sambil wat assignment . . sambil .. sambil .. sambil .

Esok !

Amali ! Landskap ! hahahaha . boleh jadi gila hari2 mcm nie tahu ! bangun awal pagi td , dan sekarang , masih bnyk perkara yang harus dilakukan .  yeeehaaaa ! esok kena bangun awal lagi . adoinye punnn . hidup sebagai pelajar . mcm 2 ler pembaca-pembaca sekalian alkisah hanis izzati yang sedang melupakan sesuatu yang mustahil dilupakan . ibarat membuang ketumbuhan otak makin dicuba buang makin membesar . hehehehe . arios !
mari bermunajat pada ALLAH yang maha Esa . Dia lebih tahu apa yang baik untuk kita .
kau kabur dengan perspektif kau sedangkan banyak bahagian yang baik yang tidak cuba kau korek kau dan aku sama manusia biasa
senyum . moga esok bersinar kembali . jika aku masih punya nyawa .
*maafkan aku semua*

Pagi .

I don't have Jar of Heart . Because the only thing I have is I love YOU . I just need you to wait for me  until this december  but you cannot bear to stand for the waiting what can I do?
^_^
just a smile  and patient  an lots lots lots of LOVE

Saat itu

. Sukar bagi aku . . Maaf . aku punya sebab . . dan kau tak pernah tanya .

Yeah !

Meneruskan hidup .  Tanpa sesalan . Aku dah dengar apa yang aku nak dengar . aku respect . dia mmg lelaki baik . moga ALLAH pertemukan engkau dengan wanita yang lebih baik dr aku . sebab aku yakin . ALLAH takkan mensia-siakan ,
hambaNya . lebih2 lgi yang seperti engkau .
Menangis . Tapi ia lain kali ini .
Alhamdulillah .

Hati

hati ini nak dengar suara dia .
dah dengar tadi . walau sekadar Hello .
^_^ 
lega . Ya Allah . Terima kasih kerana beri aku kesempatan mendengar suaranya td . ^_^

entah . cuba . jaya .

Lesson no 1: I'll learn to control my anger.

Lesson no 2: You and I are two different person with two different way of thinking.

Lesson no 3: be confident.

Lesson no 4: i'm wrong if I've done wrong. accept it!

Lesson no 5: don't try to be extraordinary if you're just an ordinary person. accept it!

Lesson no 6: if you've made a promise. deal with it!

Lesson no 7: don't run away from mistake you've done.

Lesson no 8: bad memories will always be at your back. don't let it come foward. or you will suffer.

Lesson no 9: we are not machine. we don't have random access memory that can always been reset.

Lesson no 10: he/she is not gonna tell you straightaway what she/he wants. so, be alert!

Lesson no 11: suit up!

Lesson no 12: Don't be a fans of one band/musician/TV series because of your partner. Let yours remain as yours, and her/his remain as his/her.(but the songs suit my soul)

Lesson no 13: don't make too many excuses.

Lesson no 14: positive!

Lesson no 1…

No tittle

Image
Dingin malam menyapa tubuh ku .  Sepi .  selamat malam dunia . selamat malam cinta . moga kita bertemu esok . insyaAllah
dan kini aku hanya berbisik pada bulan dan bintang damai.

. ini yang aku mampu saat dan ketika ini .

Image
Mengapa dicari secantik Balqis, andai diri tidak sehebat Sulaiman..Mengapa mengharap teman setampan Yusof jika kasih tidak setulus Zulaikha..Mengapa mengharap teman seteguh Ibrahim andai diri tidak sehebat Siti Hajar..Mengapa didambakan teman sehidup yang sempurna Muhammad jika ada keburukan pada diri sendiri..Bimbinglah dirinya dan terimalah kekurangan itu sebagai keunikan..Carilah kebaikan itu pada dirinya. Bersyukurlah kerana dipertemukan dengannya dan berdoalah dia milikmu…
“Aku mencintaimu kerana AGAMA yang ada padamu, Jika kau hilangkan AGAMA dalam dirimu, hilanglah CINTAku padamu..” (Imam Nawawi )



Jangan Menyerah

tak ada manusia yang terlahir sempurna jangan kau sesali segala yang telah terjadi


kita pasti pernah dapatkan cobaan yang berat seakan hidup ini tak ada artinya lagi


reff1: syukuri apa yang ada hidup adalah anugerah tetap jalani hidup ini melakukan yang terbaik


tak ada manusia yang terlahir sempurna jangan kau sesali segala yang telah terjadi

repeat reff1

reff2: Tuhan pasti kan menunjukkan kebesaran dan kuasaNya bagi hambaNya yang sabar dan tak kenal putus asa


repeat reff1 repeat reff2


dan aku menyesali setiap perbuatanku hingga ke hari ini . Ya Allah . Berilah aku kekuatan , ^_^ cinta ku terhadapnya ibarat ombak rindu yang sentiasa dilautan . kuatkanlah rasa ini  sekiranya kami tercipta untuk saling melengkapi pudarkan rasa ini sekiranya  memang suratan tkdir kami tidak bersama.

Pagi di Permatang Badak

Image
Entry sekolah .
Semalam ternagis teresak2 .  akibat satu perasaan yang bercampur aduk . cemburu , sakit hati , sedih , marah , dan sebagainya . dialah satu-satunya manusia yang berjaya buat aku mcm nie  sepanjang aku hidup 20 tahun nie . 

sekarang nie sedang tekanan . banyak kelas ganti , assignment menanti-nanti , hahahahaha . kena hadapi dengan cool . try , try and try .

. Hati oh hati .

Image
. dah tersiat-siat akibat kebangsatan manusia . . dah tersiat-siat akibat dosa . . dah tersiat-siat akibat cinta manusia . . dan untuk kesekian kalinya . . aku benci makhluk yang bernama manusia .

OMG PMS ! entry di sekolah .

HaiHaiHai .
PMS . Pre-Menstrual Syndrome .
yeah . benda yang akan wajib kena pada setiap wanita , tidak kira ibu anda , kakak anda , adik anda , awek anda , kekasih anda , bini anda dan isteri anda .
*khas untuk wanita yang belum monopos . hahaha .
fuhh . syndrome nie mmg ada pada diri setiap wanita .  aku pun wanita . tapi sindrom adalah berbeza . ada yang emosional , ade yg xde perasaan langsung , ade yang mengidam . ada yang kerja na mengutuk orang je . mcm 2 la .
so , untuk lelaki yang ada pasangan di luar sana ,  plis faham , perempuan nie unik . hehehehe . ade cara nak meredakan , memang , tapi sindrom nie dtg secara tiba2 . hormon manusia secara biologinya , akan dirembes secara berkala mengikut bulan , untuk wanita la kan . 
so , belajar untuk mengenalpasti keadaan emosi pasangan anda , supaya anda dapat bersedia menghadapi sebarang kemungkinan yang bakal dilakukan oleh pasangan anda . heeeee . renung2kan dan selamat beramal !

sedar tak sedar .

dah dua bulan lebih .  sepi sikit .  dah dua bulan lebih . handphone tak berbunyi sekerap dulu . yang masuk pun msg CelcomXtra . dah dua bulan lebih . aku tak senyum guna hati . senyum guna otot muka je . dah dua bulan lebih . dua bulan je . tapi rasa macam dua tahun .
kelakar kan . 
ketawa tengok kehidupan sendiri yang tak tentu arah . disebabkan sesuatu yang tak pasti . sesuatu yang dah terpatri . tiba-tiba hilang . tiba-tiba .
hari-hari terkenang kenangan lalu . macam orang bodoh . kenang sorang-sorang . kahkahkahkah . gelak lagi-lagi .
maaflah . kalau kau baca semua nada kecewa . sebab mmg aku tengah kecewa , dan terima kasih bagi manusia-manusia yang mengecewakan aku  kecewa dengan aku . bersyukur sebab manusia-manusia ni lah yang buat diri jadi kuat . TERIMA KASIH .
dah . syukurlah kalau kau bahagia sekarang . satu hadiah senyuman aku berikan . ^______________________________^ dari hati ke hati .

^_^

. syukurlah kalau kau gembira . . aku tumpang gembira dari jauh . . ^_^ .