Posts

Showing posts from August, 2011

. What myself say .

Image
Do you wanna know ?
Myself say, I miss him .
No matter what happen .
It just did .
I don't know what else to do .
How can that feel disappear easily inside him .
And why is that my feeling towards him become stronger each day.
I try my best , trying to eliminate all the sweet , sorrow , love , and beautiful time with him .
I try not to think , remember, but it came , like a river flow .
Calmly , one by one . yeah . I'm helpless .
I don't know how much longer I can bear this situation .
I always pray to Allah , to show me the right path .
The right path do make a decision ,
The right path to be in love ,
The right path to a true and meaningful life ,
The right path to the right guy .
The right path to straightened my heart .
I wish I am stronger .
Why must HOPE exist ?
I learn that , mistake , is the only way human learn  .
without it, human only learn the fact , not the truth .
My hope , even though the hope is not for me anymore ,
I hope that , ..... you know what it is r…

. Semangat .

ya Tuhann!!!
kenapa aku takde langsung mood nak raya nie . aduiii . serius xde mood . kenapa nieeeee ... Ya Allah ..
ya . raya kali nie xkn sama . ya . aku masih menyayangi . masih mencintai .  arghhhh . kenapa aku mesti rasa mcm nie dan kau tak ? hah?!
buntu , bungkam , tiada mood . serius .  aisshhhhh . mungkin aku perlu tidur segara mlm nie .  boleh gila aku lama2 mcm nie .
-_- ........ I made a wrong move just now .

. OMG .

Kenapa tajuk entry mcm 2 ?
wahahaha . Puasa sudah sampai dipenghujungnyaaa!!! OMG!!! hahahaha ..
adakah kita sudah menang melawan nafsu kita sepanjang bulan ini? jawapan ada pada anda . weeeeeeee . 
ya . sampai hari nie . dah hari terakhir puasa . hati aku masih berada dalam keadaan yang sama . kau tahu . kan . ^_^
Kepada sahabat handaiku yang tak seramai mana , sepuluh jari aku susun , setulus hati aku pohon , ampunkan segala kedurjanaan yang dah aku timbulkan antara kita , ampunkan segala kesalahan aku , tak kira siang , malam , dulu dan yg sekarang , untungnya aku , punya teman yang sentiasa di sisi, walau sakit yang aku bagi . Alhamdulillah .
ruginya aku . pernah punya cinta yang tak aku hargai , padan muka aku . Astaghfirullah .
OMG !!! ^_^ . .. ... .... ..... ...... ........
Padan muka aku ..
^_^

. Sahur .

. Ibu . . Engkaulah ratu hatiku . . hehehehehehehehehehehehhehehe .
Sekarang  nie nga duduk sebelah ibu  ibu cerita zaman dia muda2 . hehehehe .
na je scan gambar mse ibu kawin dlu . tp xleh . lappy nie ngade2 . mcm tuan dia jugak . hehehehe .
borak2 ngn ibu nie mmg satu terapi hati . khas untuk hati yang dilanda kesediahn teramat mcm aku . ^_^
so, klu anda kecewa . klu anda sedih klu anda keliru klu anda tersesat pendirian klu anda takut berbual2 dengan ibu anda  berbual2 dengan abah anda  insyaAllah . hati akan menjadi tenang walaupun ia tidak menyelesaikan kemelut anda . mcm aromatherapy la. hehehehehe .
ok . Azan dah berkumandang . mari solat subuhhhh !!
^_^

. Balik berhari raya .

Assalamualaikum . wah wah . cik hanis nak balik la!!! hahaha . entry ini ditulis di Terminal Bersepadu Selatan. huaaaa . na bailk dahhh . moga perjalanan selamat2 saje .
KL hujan lebat . sejukkkkk!!
owh tidakkkkk . 
ibu , abah , Hasyir, Haziq, Iman . tnguu kakak balik ehh . kul 6 lebih kakak sampai . heeeee . Arios !
Muah4 !!!! saya mood gedik2 hari nie .

lepaskan saja .

Ya .
aku lepaskan .
aku rela jika itu buat kau bahagia .
kebahagian kau sudah cukup
untuk aku ^_^

semoga kau berbahagia .
dan semoga
Allah permudahkan urusan kau
dunia dan akhirat .

terima kasih
^_^

Isnin .

Kau tahu apa yang aku rasa .
walau aku tak tulis mcm2 kan .
kau xde hati langsung ke nak perbaiki semua kemelut nie ?
hati aku pada kau . hati kau pada aku .

Does it means something?
anything?

keserasian apa yang kau maksudkan ?
cakap dengan aku jelas2 .
biar aku faham dengan jelas .
biar aku faham .
boleh ?

Memang . Aku mmg susah nak redha dengan kejadian nie sume .
Aku dah terlalu kasih , sayang . terlalu cinta .

terima kasih . ^_^ .

. Life must go on !

yeahhh !!
chill bebeh !
Allah menetapkan sesuatu pasti ada sebabnya .
Allah tidak pernah memberi nasib yang buruk
melainkan, Allah ingin menguji 
dan meningkatkan darjat kita
disisiNya
ya!
saya redha !
saya kuat !
saya HEBAT !
pedulilah .
apa orang nak kata .
life must go on 
kan?


sedih tu memang sedih
salah kita kan 
lagi kita sayang sgt2 kat dia kan
tapi kita kena ingat .
ada raaaaamai lagi
yang memerlukan kasih sayang kita
Ibu , Abah , adik2 , keluarga , kawan2 .
^___________^


menangis pun perlu 
baru kita sedar
pedihnya kehilangan .
belajar hakikat kehidupan
Allah dah set semua elok dah
kita yang melaksana 
kena betul2 la kan?
solat jgn tinggal
zikir kena kerap.
baca Quran hari2
Allah sayang, semua orang sayang .
^_^
cinta manusia mcm pokok bunga
dari benih 
jadi pucuk
dari pucuk
jadi pokok
dari pokok
keluar bunga
dari bunga
jadi mekar 
lama2
layu dan mati .
manusia pun macam 2
kan?
^_^
hmmmm
selagi nyawa masih ada
kejarlah cita2
kejarlah amal dan taqwa


ok hanis izzati
tak mau dah sedih2 lagi 
ibu abah ada 
selalu ada 


haiii
bilalah nak …

. Ya . Ini aku .

aduiii . kenapa la susah sangat aku nak terima hakikat nie !!!! dia dah tak cinta . nokhtah .
tapi nampak dia hari nie .  baca paper . senyum2 . rasa berdebar... serius . gila berdebarrr . hati nie cakap " hanis, masih ada harapan". nak dengar atau tak . usaha masih belum terlaksana . jadi aku belum boleh berhenti . ya !
berusaha . mencipta semula . memori yang indah . aduiiiii... agaknya mcm nie la dia rasa kat aku dlu kan . rasa yang aku sia-siakan . ^_^  padan muka aku .
aduiiiii . mengeluh je keje, ape pun tak dapat . Kan? so... berusaha . berusaha . berusaha . menjadi positive ! ceria ! sihat ! demi agama , keluarga , sahabat-sahabat . dan dia . ^_^ semoga  belum terlambat untuk aku . memperbetulkan keadaan . aminn .
^_^ as .

. Hakikat .

.kita kena terima hakikat. bahawa cinta manusia hanya sementara bahawa manusia tiada yang sempurna bahawa manusia makhluk istimewa bahawa manusia makhluk yang mulia
tapi ya Allah . berat sungguh rasa hati  nak melepaskannya  walaupun diri ini sudah dilepaskan permudahkanlah urusan hati ku urusan hidupku  dan semoga  kami ditempatkan dikalangan orang-orang yang soleh . ^_^
AS

Senyumlah

Pelikkan . bila orang yang selalu nasihat kita bila orang yang selalu sayang kita bila orang yang selalu kita sayang bila orang yang selalu kita lebihkan dari hal-hal lain  HILANG . ^_^
itu jelah aku mampu . Allah dah tentukan mcm nie. sebagai manusia kita ikut . usaha mengubah yang buruk jadi yang baik .   tapi pelik lagi . bila org yang dinyatakan td, semacam putus asa . putus asa dengan kita  pelik kan? keserasian bukan masalah . rasa sayang , rasa cinta bukan masalah . malahan, tiada masalah sama sekali cuma . ujian. ^_^
aku anggap ini satu ujian . aku anggap ini satu cubaan .
tapi kau fahamkan keresahan yang aku rasa kesusahan yang aku tanggung bila kau ucap 'hai kawan', hye sister . kau taknak kecewakan aku, kau kata. tapi hakikatnya,  kau sedang menyiksa aku . kau tahu tak . ^_^ aku berselindung di sebalik senyuman lagi . its not about me . its about you . kau rasa x disayangi , kau rasa tak dihargai . kau ragu dengan cinta aku . kau ragu dengan aku dan selama nie, kau tak pernah percaya aku . ya . kepercayaan…

Soklan 7 – A photo of an animal you’d love to keep as a pet.

Image
Assalamualaikum . Ok . soklan seterusnya ....... I already had a pet .  many of the actually . I have 4 cats at home . name : Putih(male), Peng(male), Luna(R.I.P), Ben(M.I.A) hmmmmmm . here are some photos of them .




miss them so damn much !!! walau baru jmpe . x sempat na mandikan n bwk g jmpe doktor . ^_^ . ramadhan yang penuh barakah nie . berdoa hari2 . supaya mreka selamat2 dan sihat2 saja di rumah 2 .  Ibu . abah . tolong jaga mereka ok .  ^_^ .