. Life must go on !

yeahhh !!
chill bebeh !
Allah menetapkan sesuatu pasti ada sebabnya .
Allah tidak pernah memberi nasib yang buruk
melainkan, Allah ingin menguji 
dan meningkatkan darjat kita
disisiNya
ya!
saya redha !
saya kuat !
saya HEBAT !
pedulilah .
apa orang nak kata .
life must go on 
kan?


sedih tu memang sedih
salah kita kan 
lagi kita sayang sgt2 kat dia kan
tapi kita kena ingat .
ada raaaaamai lagi
yang memerlukan kasih sayang kita
Ibu , Abah , adik2 , keluarga , kawan2 .
^___________^


menangis pun perlu 
baru kita sedar
pedihnya kehilangan .
belajar hakikat kehidupan
Allah dah set semua elok dah
kita yang melaksana 
kena betul2 la kan?
solat jgn tinggal
zikir kena kerap.
baca Quran hari2
Allah sayang, semua orang sayang .
^_^
cinta manusia mcm pokok bunga
dari benih 
jadi pucuk
dari pucuk
jadi pokok
dari pokok
keluar bunga
dari bunga
jadi mekar 
lama2
layu dan mati .
manusia pun macam 2
kan?
^_^
hmmmm
selagi nyawa masih ada
kejarlah cita2
kejarlah amal dan taqwa


ok hanis izzati
tak mau dah sedih2 lagi 
ibu abah ada 
selalu ada 


haiii
bilalah nak jumpa
cinta yang sama mcm ibu ngn abah bagi
^_^
hmmmm


lagi
Allah maha Adil
Maha Berkuasa
Maha Pengasih
Maha Penyayang
Dia tidak akan
mensia-siakan
apa yang dikerjakan
oleh hamba-hambanya .
insyaAllah .
senyum
tak perlu lata apa-apa


^_____^

Comments

  1. sabar ... kuatkan semangat . Allah sentiasa jadi teman :D

    ReplyDelete
  2. walau seremuk mana hati dilukai..bentuklah ia semula...dan serahkannya pada yang ilahi....=))

    ReplyDelete
  3. jika ia semudah itu . terlalu banyak perkara yang menyakitkan walaupun ia kenangan indah . T_T

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hada Labo?

Hidup Baru

Praktikum, praktikum