Manusia Biasa

Biasalah manusia,
tak pernah puas apa yang dia ada,
tak pernah cukup apa yang dia punya,
tak pernah tak pe semua berkira...

well, aku tak secantik Kareena Kapoor,
Aku tak sekurus model antarabangsa,
aku tak sebijak Nur Amalina,
serba serbi kurang, serba serbi tak ada.

Maafkanlah aku, jika aku bukan yang kau mahu,
Tetapi aku tetap aku.
Jika sempurna, cantik, menarik, gebu, putih, ramping, kurus, yang kau cari,
maaf, kau xkn jumpa ciri itu pada aku.

Kualiti agama mungkin boleh diperbaiki,
tapi sikap yg dah biasa buat dalam diri nie,
susah nak di kikis.
tepuk dada, tanya IMAN.
apa sebenarnya yang engkau mahukan.

sekarang aku tidak boleh manjanjikan apa2 bahagia,
tapi kelak, bila aku bergelar isteri, insyaALLAH .
masa lalu bukan untuk kita ulang, tapi untuk kita kenang,
mana silap, kita betulkan, mana betul kita teruskan.

ya, ini kata-kata manusia biasa yang bernama Hanis Izzati .
moga ALLAH memberkati yang membaca ^_^

See, gua yg taf mencangkul kepah . sebab tu lelaki cepat bosan kot ngn gua, gua gagah lebih dari diaorg hahahahahahahah . memain .

Comments

  1. bait2 yg diungkapkan cukup indah.... siyes... :D

    ReplyDelete
  2. cikgu manis...nanti jom cari kepah sama2 noh, tgk sapa gagah..hoho.dpt sikit terjun laut..=P

    ReplyDelete
  3. sape sushine nieh? hahaha mekasihh ^__^

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hidup Baru

Gurindam Semantan

Hada Labo?