Hidup

Hai gadis-gadis comel dan jejaka-jejaka player .

pernah mengeluh dalam hidup?
mesti banyak kali.
kerana manusia tidak akan lari dari sifat lupa.

Lupa untuk bersyukur terutamanya.

hari ini . aku jadi GS(goal shooter) untuk game netball.
penat bukan kepalang kerana beban berada di bahu aku .
menjaringkan bola , untuk penat lelah ahli kumpulan .
yang merampas bola dr pihak lawan .
ya . 10-0 . alhamdulillah . 9 darinya aku yang raih . 
bangga . lawan bukan calang-calang orang . sengih*

begitulah hidup . kita hendaklah berusaha .
menyenangkan diri sendiri . dan orang lain .
pengorbanan yang orang sanggup buat
untuk kebaikan semua .

dan pernah kecewa juga kan?
tapi tanam satu benda ini .
kau punya susah ,
pasti dan pasti ada manusia lain
yang sedang hadap
bangsat dunia yang lebih kejam
dari apa yang kau hadap kini .
masalah tidak akan hilang dari hidup
sebab itulah yang bina kuatnya urat2 belikat kau
itulah yang bina kau jadi manusia
bukan bangsat yang bertopengkan manusia
ada faham?

menangis itu bagus .
kerana menangis melembutkan hati .
kau tak pernah nangis?
baik kau hentak je kepala di dinding
gerenti nangis teresak-esak.
menangis tak bermakna kau lemah
menangis tak bermakna kau kalah
menangis tak bermakna kau hancur

menangis itu tanda
tanda yang hati kau masih punya jiwa
jiwa manusia .
jangan jadi penakut
dan jangan pernah jadi penakut
takutkan ALLAH dan janji siksaNya takpe .

trouble is a friend, trouble is a foe .

pledge it in your damn fucking mind will ya !

kalau perlu , larilah .
tapi ingat . kau lari , super massive problem are waiting .

*bila aku tulis2 mcm nie . aku fikir .
aku ini rupanya sejenis beban masalah yang dia tampung .
dan bila mana dia tidak mampu tampung . dia melepaskan .
*sengih lagi , tahan air mata .

ketandusan akal . idea tak ada dah nak memaki .
maaf . bahasa aku kasar . gambaran jiwa aku yang semakin
KASAR .

*mengucapkan semoga berjaya esok . final game netball .
dan formasi kawad kaki KRS , ^_^ .

dah lah . hati aku dah penat dirobek dan dibuang ke longkang .
sekarang . aku sendiri buang hati aku . jauh jauh .
selamat malam dunia yang penuh warna warni .

esok . pasti aku lebih teguh .

Comments

Popular posts from this blog

Hidup Baru

Gurindam Semantan

Hada Labo?