Why ?

Assalamualaikum . 

Why ? Satu persoalan yang sukar untuk di jawab . tapi . soklan itulah yang sering ditanyakan .
aku tiada kelaratan . nak menepis lagi . sekarang aku jawab . 

KENAPA AKU MALAS ?
Sebab aku rasa tak perlu nak hipokrit jadi rajin sebab nak ramai kawan .

KENAPA AKU GARANG ?
Sebab aku ada 3 adik lelaki yang perangai macam lelaki yang kononnya sejati .

KENAPA RAMAI TAK SUKA AKU ?
Sebab lumrah manusia . Fikir sendiri

KENAPA AKU KUAT MERAJUK ?
Sebab aku nak perhatian . Salah ke ? aku tanya balik .

KENAPA AKU KUAT MAKAN ?
Sebab itu yang hidupkan aku .

Nampak tak kehappyan aku ?


Secara serius . Aku tak kisah kau benci aku .
Sebab bukan kau yang bagi aku hidup . bukan kau yang bagi aku udara .
bukan kau yang yang bagi aku makan . bukan kau . kau . dan kau .



Aku malas . Memang salah . memang buat orang lain susah . 
Aku bukan jenis tidak dengar kata . Slow talk . Dan dorongan positive .
Itu saja . Toleransi . Penting . Kau give . aku take . aku balas double .
double baik . serius . kau belum kenal aku yang aku . 
aku tak paksa . dan aku tak peduli . 
happy dengan diri sendiri . 
aku takkan ubah diri aku untuk kau .
itu perlu kau semat . 
dalam-dalam . faham ?

pesan untuk aku .
yang suka melalui pintu .
pintu yang salah .
salah dan salah .

Duit takde . makan pun kongsi fa choi . hahah .

Bersahabat dunia akhirat .ok ? kami happy . 

mungkin kita kena lalui jalan yang salah berjuta kali .
sebab melalui yang salah itu . kita akan jumpa satu pintu .
yang abadi . kekal . aman . damai .

noktah . 

Pari2 tipu . 


Muka innocent . perangai ? ting tong

* Ini aku . bukan siapa2 . kenali aku yang aku . dan ini blog aku .
aku boleh tulis apa yang aku mahu .

Comments

  1. Boleh tulis apa2 dalam blog, asalkan tak fitnah atau burukkan orang len..:) dah turun berapa kg?:P

    ReplyDelete
  2. sangat seksa nak buat muka hepi tu nampaknye..hehe

    ReplyDelete
  3. err tulis ke yg betul atau tayep yg betul... cikgu bm aku tak sempat ajar beza tayep ngan tulis... kesian de dh pegi dulu..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Hada Labo?

Hidup Baru

Praktikum, praktikum